Wpisy z kategorii ‘Dieta’

Białko

43Ogromny wpływ protein na organizm ludzki. Białko inaczej zwane proteinami, powinno stanowić 10 – 15 % naszego pożywienia. Białko jest podstawowym budulcem kości, wchodzi w skład krwi, mięśni, enzymów, a także niektórych hormonów. Białko zawarte jest pod różną postacią właściwie we wszystkich dostępnych produktach spożywczych. W dużych ilościach występuje ono w pokarmach pochodzenia zwierzęcego, a mianowicie takich jak mleko, jajka, mięso. W mniejszych ilościach występuje w produktach roślinnych, takich jak zboża, warzywa strączkowe czy ziemniaki. W naszym żywieniu powinno się preferować produkty pochodzenia roślinnego, gdyż mają one mniejszą zawartość tłuszczu. Podczas trawienia, białko, które jest zawarte w produktach przez nas spożywanych jest rozkładanych na dwadzieścia aminokwasów. Naukowcy przyjmują, że energia pochodząca z białka powinna być równa 12 – 15 % ogólnego zapotrzebowania na kalorie. W diecie należy pamiętać o zachowaniu odpowiednich proporcji pomiędzy białkami pochodzenia roślinnego, a pochodzenia zwierzęcego. Powszechnie znany składnik ułatwiający trawienie. Niestrawione składniki produktów spożywczych pochodzenia roślinnego, takie jak łupinki czy ścianki komórek, należą do węglowodanów, których nasz organizm nie jest w stanie wykorzystać. Nie oznacza to jednak, że są one całkowicie zbędne i nie potrzebne. Włókna roślinne tłumią, bowiem uczucie głodu na bardzo długo, nie dostarczając przy tym zbędnych kalorii. Błonnik poprawia również trawienie i pomagają w usuwaniu z naszego organizmu substancji toksycznych. Dużo błonnika zawierają takie produkty spożywcze jak: pieczywo pełnozbożowe, ryż naturalny, warzywa strączkowe, ziemniaki, warzywa i owoce. Aby dostarczać organizmowi odpowiedniej dawki błonnika, należy spożywać duże ilości tych składników. Błonnik zrobił też furorę w dietetyce. Wielu naukowców prowadzących badania nad procesem odchudzania uznało, że spożywanie go w dużych ilościach pozytywnie wpływa na proces utraty wagi. Należy pamiętać, aby rozsądnie przyjmować błonnik, bo zbyt duża jego ilość może prowadzić do podrażnienia jelit.

Tagi: , , , , , , , ,

Kategoria: Dieta

Lekkie posiłki

17Posiłek jest to rodzaj jedzenia. Posiłki należy spożywać codziennie ponieważ bez jedzenia człowiek długo by nie prężył. Posiłki bywają przetworzone wszystko to zależny do tego jakiej kto diety przestrzega a jest to bardzo ważne posiłki powinno się spożywać o stałych porach i o określonej wartości energetycznej ale niektórych osobom trudno tych wskazówek przestrzegać. wyjątkiem od reguły jest stan choroby ponieważ wtedy posiłki należy diametralnie pozmieniać po to aby nie zaszkodzić naszemu organizmowi. Szczególnie ważną kwestią jest to kiedy ma się grypę jelitowa ponieważ wtedy wszystkie dania ciężkie natychmiast są odrzucane i wymiotowane. w tym czasie szczególnie trzeba zatroszczyć się o nasz żołądek nie należy go przede wszystkim przeciążać najlepiej jeść mało i bardzo lekkiego pokarmu ponieważ nasz żołądek nie funkcjonuje dobrze i tak szybko może dojść do wymiotów. W tym czasie warto zjeść kisiel lub jogurt, jeśli decydujemy się na pieczywo to dobrze aby było ono suche i twarde wtedy lepiej się strawi Odpoczynek jest to rozdaj zabierania sil. Odpoczynek w czasie choroby jest bardzo istotny ponieważ tylko w ten sposób możemy szybciej dojąc do siebie. Choroba jest zjawiskiem który sygnalizuje nam ze nastąpiły zmiany w organizmie i jest on przeciążony nie radzi sobie z infekcją i wtedy chorujemy. Dlatego też należy pozwolić organizmowi wypoczywa aby moc szybciej wrócić do zdrowia. Odpoczynek w tym czasie polega przede wszystkim na leżeniu ponieważ po pierwsze nie mamy siły na żadne sporty czy jaki ktokolwiek wysiłek a po drugie kiedy leżymy szybciej dochodzimy do siebie. Poza ta kojarzy się z czymś miłym i snem. Sen jest tutaj również bardzo ważny ponieważ dzięki niemu najszybciej zbieramy siły w tym czasie nie pracuje nasz organizm i może zacząć podejmować walkę z chorobą. Odpoczynek jest bardzo ważną kwestią i dobrze jest aby trwał kilka dni wtedy przy użyciu lęków powrót do zdrowia jest o polowe szybszym a mimo to tak wielu ludzi o tym zapomina woli przepracować ten czas a może to nieść za sobą poważne konsekwencje

Tagi: , , , , , , , , , ,

Kategoria: Dieta

Odchudzanie

38Kobiety najczęściej budzą się tuż przed samymi wakacjami i chcą nadrobić zaległości dotyczące marzeń o płaskim brzuchu, czy jędrnych udach. Zazwyczaj pierwszym i możliwym wyjściem z tej strasznej sytuacji są ‚diety cud’, które mają pomóc nam w zrzuceniu kilogramów w parę dni, tygodni. Na początku jest miło, jesteśmy pełne entuzjazmu, i dobrej myśli, ale co potem? Najczęstszym skutkiem szybkiego odchudzania w krótkim czasie i stosowanie ‚diet cud’ jest efekt jo-jo. Czyli ciągłe wracanie do jednej wagi, najczęściej tej nie korzystnej. Powinniśmy pamiętać, że takie odchudzanie działa na nas negatywnie. Skutek jest odwrotny, zamiast zmniejszać nasza wagę, zwiększamy ją , poprzez nieodpowiednie odżywianie się. Ważne jest, aby przez stosowaniem diety udać się do dietetyka, który zaleci nam odpowiednią dla naszego organizmu formę diety. Amatorskie odchudzanie grozi problemami jak i utrudnia coraz bardziej wyszczuplenie naszej sylwetki. Nie zbędnym elementem , każdej osoby pragnącej schudnąć jest ruch. To on w 50% sprawia, że stajemy się bardziej wysportowani i tracimy zbędne kilogramy. Jak również poprzez bieganie czy jazdę na rowerze poprawiamy sobie utraconą kondycję i dbamy o dotlenienie organizmu. Dieta, nie musi trwać paru lat. Wystarczy tylko, że zadbamy o dobre żywienie w określonym czasie i w odpowiedni sposób będziemy dbać o swoją sylwetkę i figurę. W okresie jesienno-zimowym, często zapobiegawczo nasze mamy każą nam jeść garści lekarstw i pić mleko z miodem. O złapanie przeziębienia nie trudno, a ciepłe bluzy, czapki, szaliki wcale nie zabezpieczają naszego organizmu tak jak byśmy tego oczekiwali. Najważniejszą i najsilniejszą bronią przeciwko przeziębieniom jest wzmocnienie odporności organizmu przeciwko bakteriom i wirusom. Bezpieczniejszym i tańszym sposobem na zdrowie jest dobry sposób odżywiania się. Co więc powinniśmy jeść aby być zdrowymi a nasz układ odpornościowy był odporny na atakujące wirusy i bakterie? Przede wszystkim powinniśmy zadbać o dostarczenie organizmowi dziennej , potrzebnej dawki witamin. Ale nie w postaci tabletek tylko owoców i warzyw. Dieta na bazie witaminy C i beta karotenu jest zdrowsza i przyjemniejsza, niż ciągłe łykanie leków. Spośród warzyw najlepszymi produktami jest marchew, dynia czy szpinak ponieważ zawierają najwięcej beta karotenu potrzebnego do dobrego funkcjonowania naszego układu odpornościowego jak i całego organizmu. Wśród owoców najlepiej jest spożywać morele, brzoskwinie, mango, banany czy jabłka. Nie dobór witaminy C jest najczęstszym powodem przeziębień, dlatego tak ważne jest aby odpowiednio się odżywiać, a w okresie jesienno-zimowym spożywać codziennie dany owoc czy warzywo.

Tagi: , , , , , , ,

Kategoria: Dieta